• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 آبان 1399
کد مطلب : 115911
+
-

روی خط دیپلماسی/  مذاکره دوباره، سخت است

‌وندی شرمن، از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده آمریکا در دولت باراک اوباما، تصریح کرد که مذاکره و تعامل دوباره در مورد توافق هسته‌ای ایران کار سختی است.
او در مصاحبه‌خود درباره تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران تأکید کرده است: بیشتر این تحریم‌ها در واقع مشابه تحریم‌هایی هستند که قبلا اعمال شده‌اند، فقط نامشان جدید خواهد شد. در این میان باید به این مسئله اشاره کنم که قرار نیست تغییری در تحریم‌های اصلی و اساسی اعمال شود.
 تحریم‌ها نه منجر به بازگشت ایران به میز مذاکره شده و نه باعث تغییر رفتار ایران در خاورمیانه. / ایرنا

  دیدار سفرای ایران و انگلیس در عراق    
ایرج مسجدی، سفیر کشورمان در عراق و ‌استفان هیکی‌، سفیر مقیم انگلیس در این کشور دیدار کردند.
 در این دیدار سفیر کشورمان با برشمردن ضرورت بازگشت ایالات متحده به توافق برجام، آن را گامی ضروری در مسیر تعهدات این کشور دانست.  سفیر انگلیس نیز خواهان عمل به تعهدات مندرج در سند برجام از سوی تمامی طرف‌های توافق شد. / ایسنا
 
  صادرات نفت از طریق روسیه
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه درباره تجارت ایران با چین و روسیه، گفت: بیشتر صادرات ما به چین غیرنفتی است، با پول چین و نه دلار. با یوان چین و با تنوع بالا معامله می‌کنیم و همچنان چین یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران است. روسیه خود تولید‌کننده نفت است؛ یعنی در واقع روسیه نفت ایران را می‌خرد و آن را مجددا صادر می‌کند.
غلامرضا انصاری در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات بازگشت پول ۵‌محموله صادراتی ایران به ونزوئلا هم بیان کرد: وقتی 2کشور با هم تجارت دارند، به نوعی مشکل را حل می‌کنند. باید تاجر و مصرف‌کننده راضی باشند که راضی هستند. حالا اینکه چگونه انجام شده چه فرقی می‌کند. / مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید